Wednesday, 9 March 2011

BuaH RoKaM

*credit to khaizastory


Ini buah rokam. Seumur hidup aku nie, aku cuma pernah tengok real sebatang jer pokok buah rokam. Pernah makan pun buah dari pokok yg sebatang tu la. Pokok rokam yg aku maksudkan nie tumbuh kat tepi pagar tadika kemas. Sekolah tadika aku le tu...(awat zaman tu takde PASTI ye?)....tp best gak zaman tadika aku tu. Ingat lagi nama cikgunya. Tapi kami panggil Kak N jer...ish melalut pulak dah..nak citer pasal buah rokam.....ekeke..

Kitorang (aku dgn kenkawan tadika) kalau pegi main petang2 mesti kutip buah rokam yg gugur. Sebabnya yg gugur tu selalunya yg dah masak ranum. So rasanya ada la manis sket2. Tak de la masam berdengung. 

Nak tahu tahun bila tu? Tahun 1982....perghh...lama giler dah aku tak tengok dan makan buah rokam. Tapi rasanya masih kekal di ingatan.Sebelum lupa baik bagitau kat Amsyar & Qisya yg mama diorang nie dah makan buah susah nak jumpa nie. Nampak cun macam ceri tapi masam ye kawan2...adik2...anak2... hehe... :)






No comments:

Post a Comment