Friday, 9 September 2011

PerSiaPan 'BIG' RaYa

Nih nak habaq mai. Belum pernah lagi dalam hidup saya berposing sakan di Hari Raya sampai la tibanya tahun 2011 ni. Raya pertama, sessi photoshoot sampai tengah hari. Belum lagi yang tak berapa nak rasmi bercandid-candid bagai. Tapi tak bolehlah nak tempek bagai macam nak rak sampai nak tenyeh jugak yang tak bertutup kepala. Melampo beno le tu,kan? Lagi pun nak upload banyak-banyak pun satu hal juga. Kang ada pulak yang muntah ijo tak lalu nak nengok fotogedix kuncu kincit tuan blog nie. ekeke..

Semalam, bersamaan hari Khamis 8 September, tempat saya mencari rezeki mengadakan Majlis Rumah Terbuka. Jabatan saya ditugaskan menyediakan masakan nasi impit, kuah kacang dan kuah lodeh. So, masing-masing dah ada tugas kena buat. Tapi biasalah, bila dah ramai-ramai tu, sambil buat kerja, sambil bergambar le kerja kitorang. Bos pun join, kira ok la tu,kan? Bila lagi nak dapat mesra-mesra dengan bos, ye tak? hehe...

Muka-muka nak ambik gambo dalam cermin tapi asyik tak menjadi...


Banyak kali cuba tapi tak jadi-jadi. (cerminnya pun 'bersih' beno....hahaha)


Ini jer la yang nampak ok sikit. Jadi laa....


Pantry opis betul-betul sebelah tempat majlis. (cermin tadi tu menghadap ke tingkap. tu yang payah sangat nak ambil gambar tu...terang benderang silaunya...)

Sambil buat kerja, sambil memantau ke tempat majlis...


Masing-masing sibuk menghias dan menyediakan makanan di gerai jabatan masing-masing.


Pastu, posing-posing balik.


Pastu buat kerja balik. (yang ni sambil posing...hehe. Yang kat belakang tu sibuk dengan ipad. ish ish ish..)


Pastu posing-posing lagi. Kali nie dengan bos dan big bos pulak. (yang dua orang tu baru nak bersalam-salam...ngeh ngeh..)

Begitulah ceritanya. Buat kerja, posing. Buat kerja, posing. Entah-entah lebih penat posing dari buat kerja. Kih kih kih. Melampau, tak? Tak pernah dibuat cenggini. Terjangkit syndrom kuncu kincit saya yang suka bergambar kot. Ini baru persiapan jer nie, bab majlis belum lagi tu. 


Gambar teaser Majlis Rumah Terbuka. Bersama ibu Noryn Aziz yang juga sudah seperti ibu saya. Siapa lagi yang datang, ek?

v

v

v

v

v

v

v

v

v

Menteri Besar Selangor menjamu selera di gerai kami. Siap tapau tuuuu.... kembang setaman le si tukang masak kuah lodeh kitorang. hahaha..


p/s: pakai baju raya yang sama. Abaikan keboringan anda. :P


9 comments:

  1. Cam kenei je baju Kak Cho tu...

    ReplyDelete
  2. fara e....kene best2kan jugak...hehe..

    syani...baju yg tak payah diseterika & takde lining mmg menjadi pilihan sebab nak duduk tempat x de ekon. so, sarung lagi le baju tu w/pun boring. ekeke...

    ReplyDelete
  3. Besnye kije tmpt akk.. Nk kije situ gak... Ade kosong x akk? Jd tukang lap cermin pun jadikla.. Susahnye nk cri kije.. Huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..

    ReplyDelete
  4. betulla org kate..raye kali nih..memang sgt meriah kan..=)

    ReplyDelete