Garuda bertukar jadi Angry Bird

Semalam kan. Masa time semua kecoh-kecoh jerit tengok bola. Saya terketar-ketar sorang-sorang kat dapur demi menyiapkan makan malam dengan segera. Serius. Saya tak pernah jadi macam nie disebabkan bola sepak. LOL...

Maunya tak terketar-ketar, duduk kat area yang ramai warga Indonesia yang menjerit-jerit macam negara ni diorang yang punya, sangat menjengkelkan. Meronta-ronta hati saya nak menonton juga. Saat genting macam tu, mana ada orang nak tolong saya. Even orang tu kata sayalah yang paling disayangi. Hahaha. Abaikan. Salah saya sebab lambat sampai rumah, maka lambatlah memasak.

Saya bukanlah peminat sukan sangat. Tapi apabila melibatkan negara yang sangat saya cintai ini, saya menjadi  penonton setia dan jadi patriotik sangat tiba-tiba. Tambahan misi mengekalkan pingat emas untuk bola sepak ini amat sukar bagi saya sebab layanan negara Indonesia (yang patut dibuat aduan kat FIFA)  terhadap skuad Harimau Muda kita.

Bayangkanlah peminat bola sepak Indonesia yang sanggup membakar kaunter tiket akibat kehabisan tiket, membakar bendera kita, menjerit maling! maling! kat atllet Malaysia sampai kena naik barakuda sudah dapat membayangkan dengan manusia spesis apa kita berdepan. Syahdu hati saya memikirkan tekanan yang terpaksa skuad kita hadapi ditengah-tengah lebih 100k penonton di stadium pihak lawan. Kuat sungguh emosi  dan mental mereka .

Jadinya, kemenangan ini amat manis. Syukur Alhamdulillah dan terima kasih buat semua skuad Harimau Muda. Andalah wira negara!

Mula moon ke....Terang Bulan ke....wahai semua warga Indonesia, sila belajar hormat lagu kebangsaan negara Malaysia. Terima kasih. 

Status fb encik hubby malam tadi amat melucukan. "Dua kali kalah dengan team yang sama, di padang yang sama, Garuda dah bertukar menjadi Angry Bird!" LOL. Adat perlawanan ada kalah dan menang. Rilek la....peace... :)


6 Comments

  1. hahaha
    nak pinjam statement angry bird tuh xD

    ReplyDelete
  2. angry bird.aku suka sound die

    ReplyDelete
  3. takpa,dah menang pon. syukur.hehe

    ReplyDelete
  4. apa pun tahniah skuad harimau muda. Harimau malaya sudah membaham garuda daaa.hehe :)

    ReplyDelete
  5. nie kata2 semangat dari coach harimau..."They don't respect you, they don't respect our flag, they don't respect our King and they don't respect your parents. If you allow this to happen, then you are cowards. You must teach them what being Malaysian is all about. "We beat them not once but twice in front of their fanatical crowds. We showed them how it is done."

    ReplyDelete