Pasaraya NSK Jalan Kuchai Lama

Selalunya kami asyik pergi Giant je shopping barang basah, hari nie kami beralih arah ke pasaraya NSK pulak. Katanya harga barang basah kat situ lebih murah dari Giant dan Tesco. Teruja betul rasanya nak meronda kat situ walaupun jauh sikit dari rumah. 
Biasalah saya nie. Mesti asyik terlupa nak snap gambar utama iaitu signboard ke, gambar bangunannya ke.... Dah masuk tolak troli baru teringat nak ambil gambar. hehe..

Seperti biasa, Qisya yang jadi model di dalam troli NSK. Jadi la buat bahan bukti. ekeke... 


Waaahhh....teruja betul saya melihat sayur-sayuran yang segar bugar dengan harga yang lebih murah dan ruang beli-belah yang selesa. 

Geram je tengok sayur2 kat sini....

Besar-besar bunga kobis yang segar. Takde yang hitam lebam kat permukaannya. Sebiji besar saya beli tadi tak sampai RM1.50. Kalau beli kat pasar tani, jangan harap..
 Tengok kat kawasan bahan kering pulak. Murah tak harga bawang putih ni?

Pelbagai saiz ikan bilis untuk dipilih. 

Bapak besar ikan duri dan salmon kegemaran ana suzana ni. :p

Sangat luas, kan? Gerenti tak accident troli bershopping kat sini. 

Seperti biasa, gambar penutup tiada angkara sibuk memilih ayam. Harganya rm6.89 sekilo. ok tak harga dia? Lagi pun sangat ramai orang kat kaunter ayam tu. Tak dapat nak snap-snap yang akhirnya terlupa juga sesi poyo nak tunjuk barang hasil rembatan di troli. Ahaks!

Kami beli barang basah je kat sini, nak penuhkan fridge. Dah susun sampai sendat dalam fridge tadi. Nasib la fridge oiiitt....kali nie hang kena kerja lebih keras sikit. 

Balik shopping baru singgah kat Rishad. Ni kedai mamak yang paling femes kat Kinrara. Happening memanjang sampai nak cari parking pun payah.

Suasana di Rishad. Semua tempat duduk full. Terpaksa duduk depan sekali. Nak tengok tv pun jenuh nak melangut.

Qisya sangat serius sebab abangnya takde. Kesian pulak kat dia. Saya dah post abangnya ke rumah kakak saya. hehe..

Nampak roti naan ayam tandoori, rasa macam teringin...

tapi last last order nasi goreng udang. Sangat mabeles rasanya...

Yang nie rojak ayam pilihan encik Hubby. Memangg terbaeekk..

Percaya tak harga fresh oren jus nie hanya RM1? Murah, kan? Sedap pulak tu. Best betul.

Saya tak sempat nak memerah otak memikir entri yang canggih-canggih. Hanya ini sajalah tatapan untuk mereka yang sudi membaca. Mana tau kot-kot boleh membantu siapa nak bershopping barang basah yang murah, silalah ke NSK. Siapa nak makan kat kedai mamak terbaik di Puchong, silalah ke Rishad di Bandar Kinrara. Itu je tau. Tak poyo, kan? Tata!


10 Comments

  1. waaa..bestnya NSK nie..emm..x de kan kat utara nie..??kalau sini barang basah yg murah kat econsave la...

    ReplyDelete
  2. wah... shopping... eh2, singgit jew fresh oren! rasa cam x caye plk... :)

    ReplyDelete
  3. tak dinafikan barang NSK memang murah...nak bayar kat kaunter yang tak tahan panjang tu...

    ReplyDelete
  4. lapar lapar lapar akakkk saya laparrr!!!!! tengokk nasi goreng tu hish! masuk jer belog akak terus laparr aumm!

    ReplyDelete
  5. kak sal....x tau la kat utara ada ke taknya. Yang nie pun baru bukak je.

    deno....memang harganya rm1. Sila percaya. hehe

    ReplyDelete
  6. Qhaifa....nasib baik semalam takde la ramai sangat yang beratur. Lagi pun banyak kaunter.

    cik pha...makan megi pun sodap je kalau dah lapo. Itu je la yg selalu akan makan time study dulu. Duit banyak habis kat project paper...huhu

    ReplyDelete
  7. oo amsyar kt umh k fairus eh? tu la mak ckp dh kt spital ni amsyar ngn sape..pastu telupe nk tanya korang.

    ReplyDelete
  8. salam...
    saya pun suka g NSK. tp saya selalu g yg selayang baru tu..

    ReplyDelete
  9. saya pun selalu pegi nsk ni....ikan byk pilihan...best...sayur dia pun segar....murah lagi.... seronok tengok ahso beli sayur...pastu saya wat sibuk2 tanya....ahso ini sayur macam mana mau masak....hahaha

    ReplyDelete
  10. Jom pergi nsk kuchai lama.....dpn umah saya jer....

    ReplyDelete