Saturday, 28 January 2012

Untung laaa...

Untung laaa...
Dapat hubby yang boleh sara semua, pastu bekerja pula. Semua duit gaji, 100% untuk diri sendiri berjimba-jimba. Pergi kerja pun saje2 je. Boring takde buat apa kat rumah katanya.

Untung laaa..
Dapat hubby yang berpendapatan 5 angka, pastu suruh duduk rumah aje jaga anak. Hari-hari dapat urus makan pakai anak-anak, puas hati dapat tengok anak membesar di mata. Dapat fokus hal ehwal rumahtangga, boleh try resepi sedap2 segala.

Untung laaa..
Dapat suami sporting. Nak kerja boleh, taknak kerja nak jaga anak je pun takpe. Tapi pendapatan cukup-cukup je la. Sekurang-kurangnya diberi pilihan.

Untung laaa..
Dapat hubby gaji tak seberapa. Pendapatan isteri pula amat diperlukan untuk menampung keluarga. Apatah lagi nak pergi ke sana sini. Semuanya kena tampung sesama laki bini. Sudah la penat di tempat kerja, balik ke rumah melambak-lambak lagi urusan rumahtangga dan anak-anak. Eh? Macam tak beruntung je bunyinya? Nampak macam tak beruntung, tapi Allah yang menilai segala. Bukan mata manusia. 
Untung laaa.. semua itu berpahala juga adanya...



8 comments:

  1. manusia memang tak pernah puas dan takkan pernah puas.. nak bersyukur pun bila sesuatu yang kita harapkan tu dapat. tapi kita seharusnya bersyukur walaupun sikit je niat kita tu.. :)

    ReplyDelete
  2. tu la kan...jadi isteri bekerjaya nih bukan senang nak jage emosi...penat memang penat...sabar je la ;0..suami pun kene bersabar dgn karenah si isteri hehe ....

    ReplyDelete
  3. Nafisah Ruslan....begitulah mata manusia dlm menilai, kadangkala kita lupa...kelebihan2 yg sedia ada pada diri sendiri... :)

    ReplyDelete
  4. amy.... hoho....kalau dpt suami yg balik umah pastu ngadap tv sambil baca paper... x peduli isteri pun sama penat, sabo byk2 la jawabnya..

    ReplyDelete
  5. walau apa pun.. kita bersyukur.. masih mampu mencari pendapatan.. =)
    sama-sama kita berusaha.. untuk yang terbaik.. ;)

    ReplyDelete
  6. Adam Hawa.... apa lagi yg boleh dilakukan selain bersyukur dgn apa yg ada, ye tak?

    ReplyDelete