Wednesday, 8 February 2012

Ahli baru rumah Opah

Balik kampung baru-baru ni tengok-tengok dah ada ahli baru.
Dikira ahli baru sebab duduk dalam rumah
bukan dalam reban. hehe.

Mak saya menerima pemberian ahli baru ni dari kawan dia.
Kecik lagi....baru nak masuk remaja kot.
Jadi agak lincah bermain.
Comot namanya. Ok tak nama tu?
Mak saya kata sebab mukanya comot.
So, malas nak fikir nama lain
*senang beno...ekeke..

Bagusnya sejak adanya Comot di dalam rumah,
sudah tiada kelihatan seekor tikus pun.
Senang hati saya.
Tikus telah digantikan dengan kucing yang comel
tapi malangnya dipanggil Comot. hahaha..
Layankan je la gambar-gambar Comot yang comel itu.


#hoho.....cutenya ko wahai Comot. Operasi mencuci bulu-bulu.


#stim-stim la pulak mata tu..


#sambung lagi cuci-cuci bulu..


#sukahati dia je nak tido kat mana-mana.


#tak pakai flash masa snap gambar nie. Terjaga sekejap.


#tak peduli. sambung balik tido.


#pemerhati berambut kerinting dah datang. hehe..


#seriusnya qisya membelek Comot. memang peminat kucing sungguh dia nie.


Sebab Comot ni jenis kucing yang baik,
takde garang-garang,
takde suka gigit-gigit,
takde suka merimaskan
*dok tawaf keliling kaki tu..

pandai pulak salam-salam...
dan saya pun peminat warna coklat yang tegar
*kaler bulunya macam lawa


maka..
saya pun welcome la sama ini Comot.
walau saya bukanlah peminat kucing.
Tengok dari jauh je..
nak dukung-dukung, nak peluk-peluk
tidaklah berani sejak hampir 20 tahun dulu.
Tapi takdelah benci kucing.
Marah pulak Fa dengan saya kang. hehe.
Amacam? comey dak kucing baru Mak saya ni?



19 comments:

  1. sungguh comel...
    nak bela tapi takut kat kucing huk3..

    ReplyDelete
  2. comell la...rasa nk peluk2...saya pencinta kucing... :)

    comot tu jantan ke betina??

    ReplyDelete
  3. Qhaifa Nur...saya pernah kena cakar sampai berdarah-darah kat kaki. Sejak tu jadi penakut dengan kucing...huhu..

    ReplyDelete
  4. Cik Nur...wah. suka kucing ye. Comot nie kucing jantan. :)

    ReplyDelete
  5. Comot yang comel ni...hehe.. Kucing memang suka tidur sbb ikut fakta semua spesis kucing akan tidur tak kurang drp 12 jam.

    ReplyDelete
  6. comel!! bulu dia cantik la.. warna dia coklat.. time lincah² sonok buat main² dengan kita..

    ReplyDelete
  7. alahaiii cinonet je dia tido atas sofa tuh!
    bukan comot neh, muka bertopeng :D
    panggil dia zorro la :D

    ehh comel sangat laaaa.
    akak tak sesuai bela, bagi saya je lah. hahaha

    saya tak puas ati.
    comel sangat.
    macam kucing kat obersea. :D

    ReplyDelete
  8. Adry...oh ya? Sebab tak perati sgt kat kucing mmg tak tau fakta nie... thanx. :)

    ReplyDelete
  9. AdamHawa...hehe...lawakan warna coklat? ini bukan jenis kucing biasa kot...

    ReplyDelete
  10. Muhammad Burn....setakat nie baik la dia...esok lusa belum tahu lagi nie..

    ReplyDelete
  11. alia... tapi tu la. Tak berani nak pegang dia.

    ReplyDelete
  12. Fa... kucing mak nie. Akak mmg takkan kot. Penakut nak pegang. Pastu kalau mati....berhari-hari dok sedih spt kucing2 mak sebelum nie...huhu..

    ReplyDelete
  13. alamak! saya tak suka kucen... hehe... sebab bau taik dia.. sangat la..memeranjatkan hidung

    ReplyDelete
  14. Lady Milo..... tu pasal saya respek dengan mereka2 yang rajin bela kucen nih. tahan betul dgn bau taik dia...

    ReplyDelete
  15. kak sal...tak tau jenis kucing le kak sal. bukan jenis tempatan kot sbb bulu dia panjang dan gebu.

    ReplyDelete
  16. oo..jantan ke? kat umah sy de sekor..betina..hehehe

    ReplyDelete