Bahaya samun di mana-mana!

Oh....banyak tanda seru pulak tajuk entri saya kebelakangan ini.
tapi nak buat macam mana, semua cerita terkejut tergempak...hehe
hari tu, saya dapat sms dari bapa mertua saya suruh hati-hati masa drive.
dia pesan suruh letak handbag bawah seat.
jangan sesekali letak kat seat sebelah pemandu.

Puncanya,
hari dia hantar sms tu kawannya Professor apa tah. *tak ingat nama
kena samun masa kat traffic light.

Wah...scary saya.
sejak hari tu saya letakkan handbag bawah seat saya.
saya memang suka letakkan handbag kat atas seat sebelah tu sebab senang nak capai apa-apa.
Henfon ke, dompet ke..

Sekarang, tobat.
taknak buat dah macam tu.
mana nak tau, kan?
malang tak berbau.

So semalam saya terbaca kat status kak dalima di fb.
Hah? Kak dalima pulak mangsa seterusnya.
kesian dia.




Bunyi macam mesra la pulak, ye tak?
*btw...kak dalima sekampung dengan saya.
Tak payah rasa pelik nape tetibe panggil kak bagai....hehe..

Semoga kak dalima tabah menghadapi ujian ini.
dan kepada semua, beringat-ingatlah sesama kita
kegiatan jenayah semakin berleluasa di mana-mana.



5 Comments

  1. memang tak boleh letak beg kat sebelah atau belakang seat.

    even beg kosong pun jangan tinggalkan atas seat. pulak-pulak ala-ala beg laptop..

    cermin kereta pecah., mahal tu nak bayar walaupun pencuri tak dapat apa-apa..

    kalau aprking pun sama.. jangan parking tempat yang sama je.. takut kena aim..
    parking di lot lain-lain setiap kali. *parking tempat kerja.

    kasi keliru sikit.. ehhe.. berhati-hati :-)!

    ReplyDelete
  2. lady milo....betul tu. sgt setuju. Sekarang nie kena lebih berhati-hati. Hari tu, ada staff kena samun kat parking. Padahal itu tmpt parking bawah bangunan khas utk staff je. Pun kena jugak...haishh..

    ReplyDelete
  3. hmm org nk menyamun pon pndai..kte ni plk org pompuan msti bwk henbeg..kne lebey careful n beware kan...kalo wet ilg xpelagi, kalo nyawe?huii, nauzubillah muge d jauhkan

    ReplyDelete
  4. orang naik moto yg pakai barang kemas pun bahaya.. cerdik sangat dia orang mencari duit..

    ReplyDelete
  5. penyamun sanggup buat macam2 skrg nie. kena aware dgn persekitaran sentiasa...

    ReplyDelete