Wednesday, 29 February 2012

Hebatnya seorang ibu


Hebatnya menjadi seorang ibu yang mampu menahan kesakitan seperti 20 tulangnya patah ketika melahirkan anak kesayangannya.
Rasa terharu sangat.
Tiba-tiba teringat kat mak.
Jom sedekahkan Al- Fatihah untuk ibu setiap hari.
Kredit kat mr tazkirah atas info menarik ini.

p/s: berapa del pulak yang perlu kita tanggung apabila menghadapi sakaratul maut? tsk...


13 comments:

  1. untung krn dikurniakan rahim utk mbawa satu nyawa

    ReplyDelete
  2. noh nak jadik pompuan jugak la nyah...awwww

    tapi betul la, barang siapa lelaki yang taw keistimewaan jadik pompuan, maka semua lelaki nak jadik pompuan..

    ReplyDelete
  3. pengorbanan seorang ibu tiada tandingannya...

    ReplyDelete
  4. Lyafrina...memang beruntung...Alhamdulillah..

    ReplyDelete
  5. noh.....ha? nak jadi pompuan? hehe...
    tapi betul la Noh. Jadi perempuan memang best. Tapi disebabkna senang ke syurga, maka senang jugaklah ke neraka. tsk..

    ReplyDelete
  6. Mawar Kaseh...betul tu. Memang tak terbalas sampai bila-bila..

    ReplyDelete
  7. bertapa beruntungnya menjadi seorang perempuan.. wanita.. isteri.. ibu.. ;)

    ReplyDelete
  8. Beautiful entry. Thanks you Yana Halim for all this. I would like to dedicate my appreciation to my beloved mother (deceased) and my wonderful wife for all the pains you bear all this while. Semoga anda dirahmati-Nya selalu.

    ReplyDelete
  9. AdamHawa....semakin rasa beruntungnya kita ni, kan?

    ReplyDelete
  10. Somoon....thanx. hanya sebuah perkongsian. semoga semua bertambah ilmu pengetahuan... :)

    ReplyDelete
  11. MasyaAllah..urghh, 20 bones fractured at the same time? Moms are Superheroes alright!^^

    ReplyDelete
  12. so..kita kena la hargai mereka.. ^^ redha Allah terletk pada keredhaan Ibu bapa.. ^^

    ReplyDelete
  13. Rasulullah saw. bersabda:
    ertinya: "(Sakitnya sakaratul maut itu) kira2 300 sakitnya pukulan dgn pedang"
    (Diriwayatkan Imam Ibnu Abi Dunya)

    ReplyDelete