Friday, 2 March 2012

Alahai Qisya Audrra....


Adehh..
melelong mama drive pi kerja pagi ni.
kepala pun ting tong je rasa.
Ini semua pasal adek le ni.
Pukul 3 tadi pagi tak tidur-tidur lagi.
memunggah sana sini.

paling tak tahan adik picit losyen halia mama atas tilam.
pastu buat botol susu mcm botol kicap.
habis semua cadar, selimut dan baju adik basah terkena susu dan losyen tu.
dan gigih la mama mencuci losyen yang dah terpalit merata-rata.
bila mama membebel,
adik buat muka sedih.
cebik-cebik mulut tahan nak menangis.
mama ugut tak nak kasi shetek terus melalak.
macam kena cubit je.
padahal mama tak buat pun.
yang abahnya sedap je membuta.
tension mama.

akhirnya pukul 4 baru tidur dalam sedu sedan.
itupun setelah jenuh pujuk.
sempat pulak main babai-babai dalam nanges-nanges tu.
pukul 6 mama dah bangun sebab nak pergi kerja.
sabo je la mama dengan adik.
masih ting tong lagik nih...huhu...

#tolong la jangan buat macam nie lagi.....dah 3 malam dalam minggu ni, ok?



8 comments:

  1. alahai Qisya Audrra.. cian mama.. terpaksa melayan kerena.. nak wat cam ne.. esok mama cuti kan.. esok mama puas-puas tido ya.. ;) jangan marah qisya mama.. peace!

    ReplyDelete
  2. Siannya mama Qisya... Takpe lunch hour hari ni kan panjang... boleh kaver tido..

    ReplyDelete
  3. ciannyer :( hmmbtw comel qisya ^^

    ReplyDelete
  4. cabaran buat akak..mungkin siang dia dah puas tido..mlm dia bjaga..

    mak ckp, budak2 kalau nk bg senang tido mlm, ptg tu jgn bg dia tido.bbg dia main..bila penat, mlm dia tido la..

    hehehe

    ReplyDelete
  5. oh, mama.. kiter tak ngantuk nak wat cmne... hee~~

    ReplyDelete
  6. ala mama..malam masih muda..hehehehe..

    sabo je la yer.. hehehe..macam misz domu dah anak..hik2

    ReplyDelete