Friday, 2 March 2012

Jom Simpan Duit!

Saya nak ajak semua yang membaca menyimpan duit.
Untuk diri sendiri, keluarga tersayang dan masa depan.

4 MUSUH UTAMA PENCARI NAFKAH.
Jangan Habiskan Wang Simpanan Anda Kepada Doktor Yang Merawat Anda.Biar kami uruskan Bil Perubatan Anda! 4 MUSUH UTAMA PENCARI NAFKAH.

1. Kemalangan
Malang tidak berbau dan tanpa kita jangka. Ia paling hampir dengan kita. Boleh berlaku dirumah, jalanraya, dikebun hatta dipadang bola sekalipun.

2. Penyakit kritikal
Boleh berlaku bila bila masa... Sakit jantung, kanser, buah pinggang dsb.. Banyak belanja terpaksa dikeluarkan bila ia menyerang. Kita boleh bersara tanpa dirancang kerananya.

3.Hilang Upaya Kekal/Lumpuh
Kita masih hidup dan bernafas. Tapi tak mampu berbuat apa apa. Orang lain yang menguruskan segalanya untuk kita.

4. Mati Awal
Hanya Allah yang maha mengetahui bila masanya.. Jika tidak bersedia, keluarga kita hilang tempat bergantung disertai dengan hutang yang ditinggalkan.Semua musuh kita diatas akan mengakibatkan kita TAK BERUPAYA mencari nafkah lagi..

Sebagai seorang yang bijak, kita akan bersedia dari sekarang. Paling tidak pun kita akan menyimpan sedikit dari gaji kita sebagai persediaan menghadapi sebarang kemungkinan.
Bak kata pepatah 'SEDIAKAN PAYUNG SEBELUM HUJAN'

Jom mula menyimpan dan berlindung di Etiqa Takaful.
ada pelan simpanan seperti ASB jugak tau.
sambil berlindung sambi beruntung.
Terbaik, kan?

Sila hubungi Encik Adren di talian 019-2810206 untuk maklumat lanjut.





6 comments:

  1. Kak ina dah simpan kat Prudential :) Orang muda2 elok menyimpan dari awal...kak ina memang sarankan semua orang kena ada insurance ni...

    ReplyDelete
  2. kak ina...lagi muda, lagi murah bayaran monthly dia. mcm anak2, saya masukkan dalam pelan sarjana. umur 18 nanti dah boleh keluar saving. tak payah pening2 dah nak sediakan duit masuk U. senang, kan?

    ReplyDelete
  3. pernah dengar...xsalah sepupu sy de masuk dgn Etiqa ni..

    tapi sy dah terikat dengan ASB n hutang2 yg lain..nk masuk mmg xleh mencelah dah...tiap2 bulan gaji padat..!

    sedih betul..!

    ReplyDelete
  4. Cik Nur....boleh kalau nak. apa sangatlah menyimpan RM70 sebulan untuk pelan Harmoni. kena kurangkan pergi pasar malam le...hehe

    ReplyDelete
  5. errr.. menabung dari sekarang. hehe. insyaAllah :D

    ReplyDelete
  6. ciksukaberangan.... menabung je masa muda2 ni. ibarat akaun EPF yang kedua. nanti dah pencen, EPF dapat. Takaful pun dapat. Boleh bersara dengan selesa...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...