Sunday, 27 May 2012

Alahai kampungku..

Malas betul nak cakap pasal politik di blog sendiri.
jadi pemerhati pun cukuplah.
nanti, bila time undi, sukahatilah nak undi mana satu.
jiwa pun tenteram.
tak payah gaduh-gaduh dengan kawan-kawan kat fb ke, kat blog ke.
tak gitu?

tapi bila dah terjadi kat kampung sendiri,
ia amatlah memalukan.
cara politik yang langsung tak matang.
kesian betul tengok diorang ni.
apa motifnya provok sana sini?
setakat upah rm10 sanggup memperbodohkan diri?
kalau di dunia ni, bolehlah lepas.
kalau di akhirat?
doa orang teraniaya ni mustajab tau.


#12 buah kereta pendengar ceramah Pas disapu cat biru pada 24hb Mei lepas di kampung saya.

sudah-sudahlah buat perangai totok.
nak sokong pun berpada-padalah.
buat perkara yang memalukan macam ni, sungguh MENYAMPAH!




14 comments:

  1. isu politik? er... aku malas nak ambil tahu.. tapi bila dah gembar gembur tu terambil tahu juga hehehehe...

    ReplyDelete
  2. sgt xsuka politik....tpi bila politik da masuk hal ehwal kampung,kena gk ambil tahu kan?

    ReplyDelete
  3. penat nak mencuci tu....huhuhuh

    ReplyDelete
  4. dunia.. macam2 kerenah manusia sekarang..

    ReplyDelete
  5. x suka politik... hish sanggup buat apa saja bila dah terlalu fanatik ni

    ReplyDelete
  6. politik malaysia huru hara.. sebab tu malas nak amik tau

    ReplyDelete
  7. lagi dekat nak PRU..lagi haru...nak belek akhbar pun malas,sana kata sini,sini maki sana...bosannnn....

    ReplyDelete
  8. kesian lah hai empunya kereta . napelah sebab politik kite mesti berporak peranda . kte kan satu negara . klu Allah turunkan bencana , tak kira lah ape2 parti pon , sume kene . sedey cmni . :(

    ReplyDelete
  9. betul tu...ni mesti kerja pencacai yg dibayar...mmg hampeh.

    ReplyDelete
  10. klau politik ikut2an cmni laa rupanya.. bila dpt upah, org tu laa diorg ikut...

    ReplyDelete
  11. awat trok nau perangai ni.. =.=''

    ReplyDelete
  12. kebudak-budakkan sungguh. memalukan. cik tikah x suka politik!

    ReplyDelete