Saturday, 12 May 2012

Kesian.

Semalam time balik kerja, nampak banyak motorsikal kat highway.
Highway di mana dah ada disediakan laluan motorsikal.
kalau guna highway juga, akan disaman. 
(saya selalu nampak time pergi balik kerja).

dan semalam banyak motorsikal lalu.
menyelit-nyelit di celah kereta yang banyak di highway.
mereka nie kebanyakannya berbaju merah.
sesetengahnya ada tulis 'keris malaya'.

tiba-tiba ada sesuatu yang menyentuh di hati saya.
sedih dan agak pilu di situ.
saya harapkan pemandangan yang lebih hebat dan gah.
setanding warna merah dan gambar keris.
tambah-tambah nak guna highway yang tolnya gila mahal.
patutnya konvoi motor besar ke, kereta lumba ke yang siap polis jaga.
ini sebijik macam geng motor rempit.
kesian.
Itu je boleh kata.
berapa hengget kome dapat yeop?

p/s: cuti hujung minggu jom habiskan masa kualiti bersama keluarga. 





7 comments:

  1. selamat berhujung minggu akak.. :)

    kita kesiankan mereka, mereka tak kesiankan diri mereka sendiri..

    ReplyDelete
  2. aku ni lembab sikit.. tak berapa nak paham hehehe (dah dua kali baca masih x paham ekekeke)

    ReplyDelete
  3. hahaha..selamat berhujung minggu :)

    ReplyDelete
  4. hehe aj pun jd lembab lak.. ni mesti konvoi bersebab kan... mewakili mana2 persatuan mayb

    ReplyDelete
  5. hehe....entri di atas ada 3 sebab kesian. adoyaaiii....siapa faham, korang boleh gelak. yg x faham, tak apalah. tak dapatlah nak menjelaskan lagi. :D

    ReplyDelete
  6. selamat melayan keluarga di hujung minggu..

    ReplyDelete
  7. Berjalan2 melawat blog awak.. nak jemput awak join segmen Farisha -> http://diarisedetiklebihfarisha.blogspot.com/2012/05/segmen-blogwalking-follower-diari.html

    ReplyDelete