Thursday, 19 July 2012

Antara Samosa dan Karipap

Saya adalah peminat samosa tegar.
encik hubby pulak kipas susah mati karipap.
dah nak masuk ramadhan ni,
dua-dua menu ni berselang selilah di atas meja.
tak pun kadang-kadang, ada dua-dua jenis tu.

#karipap kegemaran encik hubby di Kapar nun..

tapi bulan ramadahan ni biasa jumpa karipap kecik je la.
walau pun ada juga yang menjual karipap saiz mcm dalam gambar tu,
kebanyakannya tak sedap.
pastu ada bubuh telur la pulak.
i olls adalah tak minat.

yang kat Kapar ni sedap sebab dia bubuh daging/ayam sahaja.
banyak pulak tu portion dia.
takdelah kalau kita beli tu tulis karipap ayam/daging tapi tak nampak pun isi ayam/daging tu.
yang nampak kentang sahaja.
dan di bulan ramadhan ni juga ada juga peniaga yang tak ikhlas.
sama ada jual karipap basi atau karipap kosong.
makan kulit je tapi takde isi.
saya pernah terkena beli karipap yang kosong kat bazar ramadhan kompleks PKNS.
sabo je la...


#my feveret samosa.. (dah gigit baru teringat nak snap. ekeke..)

di bazar ramadhan berhampiran rumah saya ada menjual samosa yang digoreng panas-panas.
70 sen satu.
tak tahulah tahun ni ada ke tak.
harap-harap ada.
siyes sedap.

bukan apa, bila makan samosa fefeeling berbuka puasa dengan family di Kuala Kangsar.
Best fren mak saya yang berniaga samosa selalu bagi free kat kami.
makanya hari-hari mengadap samosa di bulan puasa.
duduk merantau macam ginilah,
asyik teringat kampung halaman.
yang sipi-sipi pun jadilah.

eh? u olls macam mana?
minat karipap ke samosa?




18 comments:

  1. Dua2 pun minat.. tapi lagi suka samosa. Karipap sardin = reject terus.

    ReplyDelete
  2. mcm sedap gile je karipap tu? betul sdp ke? katne alamat? nak jugakkkk

    ReplyDelete
  3. tp kn kak sungai besar ngn pekan kapar tu ktne? hahahaha

    ReplyDelete
  4. 2 2 aku bedal..anyway sabtu dah stat x leh mkn siang dah..selamat berpuasa

    ReplyDelete
  5. hehehe sian akk. oh ye ek. sy stay bangi skg. tkpe. t google thx akk. hik3

    ReplyDelete
  6. sukaaa karipap yg beso tu...puas nk makan...kalo inti sedap mmg bole mkn 2 3 kot..hhehee

    ReplyDelete
  7. kalau bulan posa ni suka samosa...
    sedap juga karipap ni besarnya......

    ReplyDelete
  8. suka kedua2nya sekali.!
    tapi lebih suka samosa..
    nak2 pula yg di goreng ranggup..
    pergh..sedap..sini 3 singgit...

    ReplyDelete
  9. karipap kat kapar tu kat ne kak?? teringin gak nak cari ni..

    ReplyDelete
  10. dua 2 saya suka..
    tapi tengok inti la..kalau pakai keledek memang tak suka..pakai kentang saya suka.ayam dan daging mana2 pun boleh tapi paling suka udang..sedap...
    nak kulit nipis inti banyak.
    cerewet kan saya??hahaha

    ReplyDelete
  11. ade jugak ye yg jual karipap kosong.. nasib baik xpenah kena lagi.. huhu

    ReplyDelete
  12. knape karipap tu nmpk beso semacam?
    teringin plak nk mkn karipap n samosa.dua2 suke!

    ReplyDelete
  13. haku vote karipap ekekeke

    padahal tak pernah jumpa samosa ekekeke...

    karipap memang aku cari selalu tak kira masa puasa ke tidak dan aku cerewet dlm memilih karipap..

    kalau karipap yang banyak inti daging tu.. hu.. bagus tu.. meh sini haku beli...


    memang geram rasa hati bila org berniaga bulan ramadan asal berniaga saja tak iklas.. kita nak makan yang sedap.. yang elok!! tapi ada org yg berniaga jgnkan sedap rasa pun tak ada.. namanya asal dapat jual saja.. cis..cis..cis.. mahal tak apa. kalau rasanya ngam dgn tekak.. tapi kalau tawar semata-mata.. sapa nak makan??

    ewah.. emosinya haku hehehe...

    ReplyDelete
  14. saya kalau makan samosa ni jadi muak la..tak tau kenapa

    ReplyDelete
  15. saya pun akan cari samosa bila pergi bazaar ramadhan..tapi susah nak jumpa nak betul2 sedap

    ReplyDelete
  16. dua2 sya suka.. sedapnya lagi2 kalo makn panas2 kan

    ReplyDelete
  17. Eh? Pkns? Pkns shah alam ke? :o

    ReplyDelete