Thursday, 5 July 2012

Penangan berurut

Assalamualaikum......salam nisfu Syaaban.
sempena bertukar buku amalan kita pada hari ini, mari kita saling bermaafan sesama kita semoga catatan buku baru nanti lebih cemerlang.
jangan lupa juga membaca tiga kali yassin dengan tiga doa iaitu semoga ditetapkan iman, dimurahkan rezeki dan dipanjangkan umur.

ok. sempena nak sambut bulan puasa ni,
badan kenalah kuat dan cergas.
maka saya telah mendapatkan khidmat Bonda untuk berurut.
nak bagi ringan sikit badan ni konon2nya.
lagi pun, takkan kereta je nak kena servis,
badan pun kena jugalah ya.
malah lagi penting tau untuk melancarkan perjalanan darah.
sila take note bahawa banyak jenis penyakit datang dari masalah pengaliran darah tidak sempurna.
hoh...takut juga weh...

disebabkan badan nie dah lama tak berurut,
makanya banyak la angin yang dah terkumpul kat badan.
patutlah dah start sakit lutut bila naik tangga. :(
tapi sakitnya masa berurut ya Allah...
macam tak dapat tahan!
sakit giler....huhu...

tu la.
padan muka sendiri sebab lama tak servis badan.
maka saya dah nekad nak rajin berurut tiap kali dua bulan.
nak cuba rajinkan diri minum air rebusan sirih untuk membuang angin-angin dalam badan.
angin-angin ni tak elok tau.

#kalau banyak duit, boleh la manjakan diri kat spa-spa macam gini. Mesti best..

Pagi ni bangun, badan rasa ringan sikit.
tapi sakit tang perut kesan berurut masih belum hilang.
masa berurut semalam, itulah part yang paling sakit.
hoho....sakit tau.
tak tau la sebab manja tak tahan sakit ke apa.
tapi masa bersalin dulu, boleh pulak ye.
ok. sakit bersalin tu sakit pasrah.
nak buat macam mana.
tahan je lah. huhu...

kesimpulannya, (heheh...macam karangan kat sekolah pulak..)
walaupun berurut tu sakit, kesan kemudiannya adalah best.
badan jadi segar dan ringan.
siapa-siapa nak mengurut dengan Bonda, silalah melawat http://ayahdabonda7.blogspot.com/ .
kat situ ada contact number beliau.
harganya adalah berpatutan.
jom sama-sama sihatkan badan..






19 comments:

  1. Saya pun sekarang urut 2bulan sekali. Kasi buang angin...

    ReplyDelete
  2. saya g spa kalo nk massage..tu pun amek bahu ngan tangan jeh..yg lain sensitif laa..geli pun ada kalo kat perut...hahaha

    ReplyDelete
  3. kalau dah biasa berurut, mesti nak lagi...makcik saya bidan jumpa dia saja, mandi wap pun ada...

    ReplyDelete
  4. meman suka berurut tpai nak dapat oerng menguruttu payah... kalau yang mahaltu banyakler...

    ReplyDelete
  5. thanks bagi link ayahbonda rupnya dekatjer ngan rumah akak...

    ReplyDelete
  6. teringin nak berurut.. tapi sy ni geli bile di pgg orang.. ;)

    ReplyDelete
  7. betul lah. kadang2 kita kena urut jugak badan.. macam kereta jugak. cukup 5k kilometer, kita dah kena servis. sedagkan kereta pun kena servis, inikan pulak badan kita. betul tak?

    ReplyDelete
  8. Selalu berurut kat Massage Thailand..hahahahhaha.
    Jokes lah!!

    ReplyDelete
  9. SYANI....sakitnyalah kalau badan banyak angin. Boleh bawa ke lutut, pastu sakitlah bila naik tangga...huhu..

    ReplyDelete
  10. zuha....memang geli, pong! hahaha....tp nak wat camne, tahan je laahh...

    ReplyDelete
  11. Qaifa Nur.... owhhh....senang la kalau cenggitu... :)

    ReplyDelete
  12. Cho Zila....tau rumah cho zila kat mana. mmg dekat dengan rumah saya. hihi...

    ReplyDelete
  13. Adam Hawa... mula-mula je geli, pastu herot muka di buatnya. kikiki..

    ReplyDelete
  14. Boni.... yup! BETOLLLL.... :p

    ReplyDelete
  15. Hanif Idrus.... kemainnn.... :D

    ReplyDelete
  16. bes je kan kak kalo tiap bln bleh spend time p Spa.. wahhhh !! hehe







    Luv,
    cik ana

    ReplyDelete
  17. anamizu....boleh je. Tapi kena besarkan income le...huhu..

    ReplyDelete
  18. yana..akak berurut masa lps bersalin ja hehe...tak tahan sakit oooo...geli lak tu...tu kalau sakit pinggang,sanggup telan ubat dari pi berurut

    ReplyDelete
  19. O.. alangkah bestnya jika dpt berurut di SPA :D

    ReplyDelete