Monday, 23 July 2012

Sabaarrrr

Disamping gelaran bulan penuh keberkatan,
Ramadhan juga terkenal dengan bulan penuh kepenatan.
Masa seakan tidak cukup dibuatnya.
tapi itulah ujian namanya.
nak tak nak kena hadaplah segala.

contoh paling senang -------> traffic jammed
semua orang nak balik awal sebab nak menyediakan menu berbuka.
mana yang beli-beli, mana yang nak masak-masak...
makanya jalan pun jadi jammed tak seperti biasa time balik kerja.

puasa2 ni kalau bawak kereta manual dalam jammed, memang penat ye kenkawan.
belum ditambah perangai driver lain yang bikin panasss jer.
panas + letih = menuntut kesabaran tinggi.
tambah lagi kalau lapo......adoyaiii....takleh kata apa.

dah sampai rumah, nak kena bersilat pulak di dapur.
selepas mendaki tangga ke tingkat 5.
layan karenah anak-anak lagi.
jenuh wooo......
ok... perenggan di atas ini adalah rutin, bukan bulan Ramadhan sahaja.
tapi entah kenapa, di Bulan Ramadhan memang terasa kelam kabut.
rasa asyik tak cukup masa.

apa pun..sendiri mau ingat, susah payah ini dibayar pahala berlipat kali ganda.
(memujuk diri sendiri kekdahnya... hihi)
yang susah jadi mudah jika kita redho.
bersabarlah kita semua hendaknya dalam menempuh Ramadhan yang mulia ini.
Amiiiin.....

#di Highway KESAS laluan saya ulang alik pergi kerja. Lori besar dan kontena macam berlumba je gayanya.
Masing-masing eksyen nak lane paling kanan. Sabo je laa....

Selamat Berpuasa!



7 comments:

  1. adeh...sebut pasal jem je trs jadi penat.. pekan kecik tepen ni pun jem kak..ni kan pula kat KL nun.lagilah jem..

    tapi tulah, nak xnk kena sabaaaaar..!

    ReplyDelete
  2. Cik nur...mmg tensi dgn jem tapi apakan daya....huhu..

    ReplyDelete
  3. sya pun penah kena kak..jalan memang jem teruk..time nak berbuka dah dekat..mujur ade cokelat..berbuka ngan cokelat je la..memang menguji kesabaran.

    ReplyDelete
  4. lemah dengar jem..mujur kat sini xjem..lori besau2 mmg xsedar diri dok lane laju...huhuu
    slmt menjalani ibadah puasa...;)

    ReplyDelete
  5. salam ramadhan kak yana comel heeee

    ReplyDelete
  6. hari ni ntah apelah ceritanya balik keje.. jem nya.. dengan lalu depan sekolah lagi.. haishhh!! harap bersabarlah hati..

    ReplyDelete
  7. mmg menguji kesabaran kan bila part2 lapa nih...tp tu la dugaannya..kena redha...sambil tarik nafas lega :)
    salam ramadhan sis :)

    ReplyDelete