Thursday, 6 September 2012

Ini sudah melampau!!!

Selepas menulis entri pasal Giant di entri INI dua hari lepas,
keesokannya berlaku lagi perkara yang sama.
Dua hari berturut-turut !!
kali ini bukan barang yang ditampal promosi.
tapi barang harga biasa yang saya rasa lebih murah berbanding yang lain.
walaahhh......rasa panas je masa kat kaunter servis tu.


#resit bertarikh 5 september 2012.

80 sen pun 80 sen la.
ini sudah kes bengang punya pasal.

Sebab saya membelek produk Vono ini lebih lama sikit berbanding yang lain, maka harganya saya ingat sangat.
So, semasa cashier dok scan barang-barang belian saya, memang saya perhatikan betul-betul harga di screen.
haaa.......kan?
terjadi lagi.
kali ni alasannya....STAFF TAK UPDATE HARGA.
adoi Giant oiiii......
apa sudah jadi ni?
jangan jadi tempat di mana rakyat Malaysia membeli-belah rasa tertipu.
mokcik bukan kayo sampai tak hairan dengan duit tak seberapa tu.
hak tetap hak.

Membuat pelanggan rasa tertipu adalah tidak baik.
Sengaja menipu pelanggan adalah beribu kali perbuatan yang tidak baik. 
(kalau tak buat, sila abaikan ayat di atas).
nak kena saman ka???????



17 comments:

  1. Memang selalu sangat dengar cerita kurang elok dari Giant, staff kurang ajar dan kurang arif, masalah harga - ni terkena kat kak Yana plak kesian.

    Report tribunal tak kak?

    ReplyDelete
  2. Sakit hati dipermainkan walaupun hanya sen saja. Sebab itu kan titik peluh kita. Hari tu akak tengok sorang pompuan ni duk bertekak dgn staff giant ni. Pompuan tu beli buah. Bila sampai cashier, dia tengok plastik tu bocor. Dia suruh replacekan plastik baru. Tetiba staff ni pegi timbang buah tu balik dan letak harga baru yang lagi mahal dari sebelumnya tu. Alasannya dia baru updet harga buah utk hari tu. Aiikk! Macam saham pulak. Boleh turun naik setiap minit. Sesuka hati je diorang ni.

    ReplyDelete
  3. xserik2 diorg nikan.. agak xde yg amik tindakan sebab tu diorg buat berulang2..

    geram pulak nur dengar..! boikot jeee...!

    ReplyDelete
  4. kalau xda org mcm yana, mesti dah ramai da yg tak perasan..GIANT need to do something..

    ReplyDelete
  5. nak kena buat aduan jugak ni.. kita sebagai pengguna ada hak..

    ReplyDelete
  6. hati manusia ni lain2. tak semua suka nak berkongsi kegembiraan kita.. suka ayata nie, tq kak :)

    ReplyDelete
  7. hal ini sering berlaku di pasaraya-pasaraya besar..sekiranya kita leka dan cuai dalam setiap pembelian..akan mengundang padah..walaupun pada dasarnya tindakan utk checking balik resit pembelian dianggap remeh ..akan tetapi itu adalah merupakan satu tindakan bijak..berhati-hatilah ketika membuat pembayaran..saya pernah sekali terkena..membeli 1 baldi pada harga rm 30.90..sedangkan harga yang dipaparkan pada rak hanya rm 13.90..bila discan ..jadi rm30.90..bila selesai membayar..saya periksa balik..dan terus rujuk kepada manager..dan alasan yg diberi..masih belum di updatekan dalam sistem..pergh mahu jiwa tak membara..senang2 je mereka mahu kenakan kita sbgi pengguna..beringatlah kan..hehehe

    ReplyDelete
  8. Iniyag buat Giant hilang krebiliti sebab staff dia ini ..hemm

    ReplyDelete
  9. dah pernah tengok harga kat giant dengan tesco..memang ade beza.sebab tu kalo nak shopping lebih prefer beli kat tesco..btw, thanks kak yana sbb selalu baca update blog sya :)

    ReplyDelete
  10. mengadu kt jabatan pengguna xboleh ke? ase tertipu je

    ReplyDelete
  11. saya tak pernah check balik.. Takpe lps ni pasti check..

    ReplyDelete
  12. pegi ker kauter pelangan. tolak jer barang tu. sah sah menipu tu.kekadang rasa baik beli kat jusco (aeon) mahal sket tapi tak menipu pasal barang dia lagi 3 bualan nak expire dah kuarkan dari rak. kat giat saya pernah kena barang dah expire kat rak dia lagi ampai saya tegur staff dia suruh tarik kuar barang tu.

    ReplyDelete
  13. perghh!
    ini tidak adil...
    kita penguna kena wat sesuatu..

    ReplyDelete
  14. nik selalu beli brg kat pasaraya tak check pun bila diorg scan..huhu

    ReplyDelete
  15. carrefour kota damansara tahun lepas lagi teruk.. bukan satu dua tapi semua barang promosi tak update harga langsung. sampai naik bengang semua customer. esoknya nak raya, hari tu terpaksa kelam kabut beli barang lepas tu pergi claim dekat kaunter perkhidmatan pelanggan. ingatkan carefour kosong jadi boleh beli dan blah dengan cepat ( masa tu gerai2 kat carefour semua tengah renovate) tapi jadi lagi lambat. paling cepat pun sejam baru siap.

    ReplyDelete
  16. uihh...this really happening? tak pernah peduli pun tengok benda tue...:)

    kena hati2 lepas nih...

    Malaysia Tewas Persahabatan dengan Vietnam

    ReplyDelete