Thursday, 8 November 2012

Nanti asyik ingat kat dia..

Akhir-akhir ni,  ramai sungguh yang mencari fadhilat surah al-insyirah.
nampaknya seperti ada kesedaran ramai tentang penggunaan ayat-ayat al-Quran dalam kehidupan.
Baguslah macam tu.
Untuk pengalaman sendiri, surah al-Insyirah adalah antara surah yang sangat mujarab.
jelas terserlah.
cubalah kalau tak percaya.

Pernah rasa benci kat sesiapa?
Pernah rasa sangat sakit hati dengan sesiapa?
Pernah rasa tak nak maafkan sesiapa?
Cuba amalkan surah ini.
InsyaAllah sangat mujarab untuk melapangkan dada.
Tiada benci, tiada sakit hati, mudah memaafkan.
Silalah mengadap wajah-wajah yang u olls tahu apa yang diumpat mereka tentang u olls di belakang.
Mengadap wajah orang yang u olls tahu benci sangat-sangat kat u olls.
Magic sekali, semuanya seperti angin lalu.
Lapang dada, hati tak sakit......lastly, biaq pi kat depa.

Tak payah benci-benci kat orang itu orang ini.
bukan apa, nanti orang-orang tu yang duduk dalam kepala kita.
eeeeee.....tersangatlah tidak menggembirakan.


#untuk muhasabah diri hari ini, janganlah ada benci pada sesiapa. Untuk hari ini dan akan datang....mudah-mudahan.

p/s: untuk fadhilat lain surah al-Insyirah sila ke SINI



7 comments:

  1. sebenarnya kan yana..

    aku tak tahu surah tu...

    tima kasih banyak la share kat sini...

    besar pahala kau.. insyallah..

    aku dulu pernah gak menci semenci mencinya... tapi apa yang aku buat..

    aku doa kat tuhan seiklas hati..
    minta dia buang menci dlm hati aku tu.. dan minta aku maafkan insan yg aku menci tu seiklas hati..

    mujarab.. Dia senantiasa dengar doa kita... insyallah :D

    ReplyDelete
  2. ayat lazim yg selalu dibaca ketika solat..

    ReplyDelete
  3. Nong Andy....mudah2an blog aku ni ada la juga manfaatnya. Nak masak2 mcm org lain, aku x terel. Entri2 pasal perasaan le yg byknya kot. :)

    ReplyDelete
  4. Kak Kamsiah.... ha'ah kan kak. Baca Surah pendek-pendek je dalam solat. Sape baca surah yaasin masa solat tu mmg respect habis le. :)

    ReplyDelete
  5. Terima kasih sebab share entry pasal nie. Eiqa sendiri kurang pasti pasal nie. Thanks.!

    ReplyDelete
  6. em..betul jg tu..
    xperlu pkir sgt pe kjhtn yg org buat kt kita,kita cume perlu doakan yg terbaik utk dia..Insyalh suatu mse nti org tu sedar kesilpnnya..sbb kita smua bukn sempurna,kdg2 kita sdri xsedar yg kita dah mnykiti hti ssorng tu..muka nmpk je hepi go lucky..tp hati?tau??? ^_^

    ReplyDelete