Monday, 15 December 2014

Jeruk Maman


Assalamualaikum wbt...bismillah..

Balik kampung baru-baru ni tengok mak tanam banyak pokok maman. Kali ni tanam bukan untuk makan sendiri tapi buat jeruk dan dijual. Kemain mak saya ni. Ada je idea nak buat itu ini yang mendatangkan duit. Jeruk mamannya memang mendapat sambutan hebat. Sampai ramai yang datang ke rumah mencari jeruk maman. hehe...




Tapi terus terang bagitahu, saya tak makan yang jeruk begini. Belum mampu nak cuba sebab tak tahan baunya. Kalau yang dah dibuat masak lemak dengan ikan sungai, layan la pulak. Memang sedap sangat, wehhh. Nanti sesiapa mengidam, silalah cari di pasar. Mak saya di Kuala Kangsar nun. huhu...



9 comments:

  1. Mak saya pun rajin berkebun kat kat kg. Hasil kebun dia tu selalu dia jual. Saya pun tak reti nak makan jeruk maman ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak ni berpuluh tahun dok tengok je org mkn jenis jeruk ni. Baru2 ni sepupu buat masak gulai lemak dgn ikan keli baru layan. Sodaaapp...

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Kt mn mak awak jual jeruk nie?

      Delete
    4. Kt mn mak awak jual jeruk nie?

      Delete
  2. dh lama tak jupe jeruk maman ni...tapi sy tak makan pun..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe...akk langsung x berani nak try... dah jd gulai baru berani.

      Delete
  3. dulu mak rajin buat..la ni susah nk cari dah..

    ReplyDelete
  4. masa akak kecik2 dulu...arwah mak jugak buat jeruk maman ni utk dijual..sedap..!!
    sekarang...dah berpuluh tahun tak merasanya..

    ReplyDelete