Wednesday, 13 July 2011

MeNu BesT di Kuala Kangsar

Kalau singgah di Kuala Kangsar, mesti nak tau apa menu best kat pekan Kuale tu ye tak? Yang melancong la, kalau orang Kuala sendiri tak tau, memang la mengada-ngada. hahaha...

Jadi, entry nie nak promo sikit menu yang biasa saya cari kalau balik kampung. Ini info nak sharing2. Makanan biasa tapi rasa yg mabeles. Sori kepada sape2 yg sedang berpuasa. Tak tahan atau dah boring tengok makanan, jangan scroll ke bawah, ok? ekeke..

mi goreng mamak kat tepi sg Perak sebelah gerai cendol tersedap di dunia.. harganya RM3.00.


cendol yang selalu diwar-warkan sedap bebeno tu. dah slurp2 sikit baru amik gambo...ekeke. Harganya RM1.00.


Laksa Sayong yang mabeles. Harganya RM2.00.


Yang nie pulak kedai yang mesti jugak dikunjungi bila balik Kuale. Cari apa?


Cari nie la. Madeline paling sedap pernah saya makan. Saya rajin beli sejak zaman sekolah. Masa tu harganya hanya 60 sen. Sekarang dah jadi RM1.50 sebiji. Tak pe la. Kerana kasih kuturutkan jua...huhu.


Mesti bawa Mak saya makan di luar. Foodcourt sebelah Arena. Sambil tunggu makanan layan si kecik nie.


suka betul dia dengan bekas kamera nie.


bersungguh-sungguh dia membelek.


sate Kuale.


feveret saya koey teow cantonese.


Kuih-kuih tradisional Kuale. Apam tangkup tu harganya RM2.50. Kuih-muih kat pekan Kuale nie 7 biji berharga RM2.00. Kalau kat kampung saya, masih ada kuih yang berharga 4 biji RM1.00.


Bekfes kat Pekan Kuale bawak sekali anak buah. Deme kate Mak Cho deme nie garang. Tapi ngendoi jugak Mak Cho nie ke mana-mana. Garang2 pun sayang jugak kome ye.....hahaha...




Posted by Picasa

16 comments:

  1. syiok yer g k.k!!!yg madeline tue siyes ker sdap kat ctu,nnti blk perak nk try cri ar >.<

    ReplyDelete
  2. saripah....dah rasa madeline kat kedai bakery yg lain. tapi ini yg tersedap.

    rara....moh singgah kuale..hehe

    ReplyDelete
  3. Murah n cam sedap! Akk bawakla sy p sane!!! Huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  4. liyana....jom la ikut.... :)

    sooour... ekekeke....

    ReplyDelete
  5. waaa,.kue teow die bnyk laa,..adess,meleleh,.sluurrpp,.hehe

    ReplyDelete
  6. ciknuurul...memang terbaekk...hehe

    hatikubaik...sape2 suka laksa, ini menu wajib kalau dtg Kuale.. :)

    ReplyDelete
  7. madeline tu ap? mcm keke eh? xpernah mkan pun,huhu

    ReplyDelete
  8. aizat....kek kecik yg disaluti jem & ditabur pula kelapa. topingnya diletak krim yg sgt menyelerakan....hehe. akak pun belum pernah jumpa lagi kat selangor nie. huhu...

    ReplyDelete
  9. ish2 terlior dibuatnya, rasa nk balik je. akak klu blk kuale wajib cari cendoi & putu perak:)

    ReplyDelete
  10. ade yag tak penah di cube la yana kuih madeline..ade kat situ ajer ke? temapat lain ader tak?

    ReplyDelete
  11. Dah lama sangat tak pi Kuala Kangsar..

    ReplyDelete
  12. sweet n pretty....lupa nak snap gambo putu piring, dokok & tokak...memang kuih purba tu...hahaha...

    umi mya....setakat nie belum jumpa di mana2 selain bakery yg kat Kuale tu.

    syani...nanti balik Ipoh, ajal la encik hubby jenjalan ke Kuale. Ajak tengok keris Taming Sari tu. :)

    ReplyDelete
  13. wow! mee goreng mamak memang best.. kat penang ni selalu la makan petang2.. hehe


    http://www.iefwatsahaja.com

    ReplyDelete