Monday, 31 October 2011

Bagan Nakhoda Omar

Lama dah tak tempek gambar makanan. Seronok jugak bagi orang yang tengok meleleh air liur sekali-sekala. ekeke... 

Sabtu lepas balik kampung embah encik hubby kat Sabak Bernam sebab ada kenduri kawen. Dah balik sana, mesti nak pergi BNO kalau cuaca elok. Nak cari apa ye? Cari nih.


Tadaaa!!! Mee udang special. Amacam? Terliur tak? hehe... 


Qisya dan Amsyar dok melangut tunggu nasi goreng Udang diorang. Tapi tak snap gambo la pulak. Dah asyik dok slurp mee udang je sampai terlupa nak snap. Gambar ABC special pun lupa nak snap. Tapi bagus pun. Kang u olls terliur lagi tengok gambo nasi goreng udang tu pulak. Haishh...tak baek. Tak baeekkk.....kuikuikui..


Berkongsi wakaf dengan makcik-makcik nie. Dah takde tempat lain nak duduk tengah panas petang masa tu,   duduk jer lah kat situ (anak-anak daranya cun wooo....:p)


Air tengah pasang. Tenggelam pantai kat tepi tu. Amsyar seronok betul main air. Mata kena asyik perati dia je. 

Panas terik betul petang tu. Silau pemandangan dibuatnya.


Anak-anak dara makcik tadi tu dok berposing-posing  kat situ. Seronok juga tengok bot-bot nelayan lalu lalang kat situ. Bila lalu je, jadi la ombak besar kat tepi pantai. Suka budak-budak kat situ.


Qisya buat hal dia je. Entah air sabun siapa yang dia jumpa. Nasib baik dia tak tumpahkan. Tuan empunya datang ambil balik.


Pemandangan di pantai Bagan Nakhoda Omar. Boleh la nak bersantai-santai...

Tak sempat nak tengok sunset pun sebab terus ajak encik hubby pi meronda pasar petang kat Parit Baru. Ada karnival belia kat situ. Banyak la gerai-gerai promosi aktiviti-aktiviti untuk belia. Tapi kami tak ronda kat situ pun sebab dah lewat petang. Ronda pasar petang je. Kat situ, ada sesuatu yang menarik perhatian saya.


Eh? Orang India jual petai? Pelik saya sebab tak pernah jumpa situasi macam nie. U olls penah jumpa? Hehe...



8 comments:

  1. pelik ke orang india jual petai? hukhuk~

    ReplyDelete
  2. bru jer 2week ago g mkn kt c2..puas tul mkn udang..=)

    ReplyDelete
  3. rara....akak x penah tengok. tu yg pelik. hehe...

    fieka....tapi udang mcm dah kurang sikit dari sebelum nie. Dolu2 sampai tak nampak mee.

    ReplyDelete
  4. ~wah..terliur la tengok mee udang tue :)

    ReplyDelete
  5. kak,tau tak aku terus melelh air liur tengok mee udang tu grrr.

    kak,pestaim kak aku tengok orang india y jual petai

    ReplyDelete
  6. hehe....dah ada orang terliur... :p

    p/s: tadi tanya opismate india, dia kata dia pun tak pernah jumpa org india yg jual petai semata2. kalau ada petai kat pasar mini orang india tu pernah la jumpa.

    ReplyDelete
  7. a'ah..betul...x pernah jumpe lagi org india juai petai...beli petai ade la...

    ReplyDelete
  8. Menggiurkan sungguh udang² tu berenang dalam mangkuk..hehehehe

    ReplyDelete