Sebagai manusia, kita semua sentiasa diuji.
Kadang-kadang di atas, kadang-kadang di bawah.
Macam roda, gitu.
Susah adalah ujian, senang pun adalah ujian.
Apa saja kekhilafan atau ujian kita di masa lalu yang pernah buat kita mengalirkan air mata,
itu semua adalah kifarah atas dosa-dosa kita sama ada yang kita tahu atau pun tidak.

Dalam perhubungan sesama manusia pula,
Dibenci di sini, disayangi di sana.
Tidak dipeduli di sini, dihargai pula di sana.
Itu semua adalah pelengkap hidup.
Kita pun tak mampu nak menyukai semua orang, kan?
So, pandai-pandailah menjaga hati sendiri supaya tak busuk.
Rajin senyum tapi memiliki hati yang busuk dan bertoksin tinggi pun tiada gunanya.
*bukan yang sakit fizikal tu tau.
 Ingat tu ya sayangs sayangs semua. :)

Untuk saya, awal 2013 ini bermula dengan baik.
Satu demi satu berita baik diterima dan perkara baik berlaku dalam hidup.
Alhamdulillah.
Nikmat manalah yang mahu kudustakan.
Tidaklah mahu saya kongsikan semuanya.
Tersilap karang ayat nanti, difikir riak pulak.

Disebabkan salah satunya saya dah share di FB, saya kongsikan di sini pulak ye.
Saya telah memenangi tempat ketiga Peraduan Kenali Potensi si Manja Dutch Lady pada Jumaat lepas.
Hadiahnya merupakan bekalan susu membesar untuk Qisya selama setahun.
Dan Jumaat lepas juga seketul Be Nuffnang saya si Digi tu telah memecah rekod pendapatan saya melalui Nuffnang sejak saya letakkan Nuffnang ads di blog ini. 
Cukuplah itu sahaja ya.
Yang lain-lain perkara yang menggembirakan saya, belum tentu menggembirakan orang lain.
Tak percaya, cuba post sesuatu yang menggembirakan u olls di FB.
Tengoklah siapa gerangan yang 'Like'. ekeke... 
*rasa tercuit pulak di hati tetiba

Tak semua sudi berkongsi kegembiraan dengan kita.
Pemahaman masing-masing tak sama.
Niat nak kongsi tapi ada yang cop riak berlagak.
Tapi chill sajalah.
Ubat hati mereka yang terkena toksin berkadar tinggi tu bukan pada kita.
Betul, kan?
Jom sama-sama kita bersihkan hati lapangkan dada.
InsyaAllah yang baik-baik akan datang kepada kita.
Amiiinn.....


#dah selamat renew passport... :)