Thursday, 22 September 2011

Macam mana nak buat?

Qisya sekarang nie malam-malam mesti menangis. Dia boleh melalak dari tengah malam sampai pagi. Nasib baik kalau dia nanges tu sampai pukul 2 pagi. Dapat lama sikit saya tidur. Tapi dah 3 hari dia melalak sampai pukul 4, 5 pagi. Dan pagi tadi pecah rekod sampai nak dekat pukul 6 pagi. Time saya bangun nak bersiap pergi kerja. 

Qisya yang susah nak tidur malam..

Adehh....sabo jer la mama nie. Sudahlah semalam saya demam dan abahnya lambat balik. Menggigil rasanya nak uruskan si kecik nie kat bilik air. Dah tukar pampers, bagi minum susu patutnya ok le kan. Ini tak, start merengek-rengek buat ragam itu ini dan kemudiannya terus melalak dengan sesungguh hati. Tak tau nak buat macam mana lagi. Sudah banyak hari merindukan tidur yang lena. huhu...


9 comments:

  1. samalah yana ngan yanty nikh...mya tu kemaruk main sorang2 bercakap sorng2 tak mo tidooo...kiter nikh asik terlewat bangun dahhhhh...

    ReplyDelete
  2. yanty.... betul! memang selalu bangun lewat je dah nie. kalau tak melalak, main punggah itu ini. adehhh...sabo jer la..

    ReplyDelete
  3. biasala tu ..dia menguji kesabaran mama dia..

    ReplyDelete
  4. Nape ek akk die nangis2? Akk xtry jmpe doktor? Kot2 die skt.. Skt perut ke.. Mane tau.. Susahnye jge dak kecik.. Huwaaa..

    ReplyDelete
  5. qaseeh tolia....memang sungguh menguji. naik tensi dibuatnya...huhu..

    liyana....tau kalau dia kembung. memang urut dgn minyak yuyi/ bagi gripe water. pastu dia ok. masalahnya kalau tak melalak pun, dia memang x tido. main punggah2 barang...adehhh..

    ReplyDelete
  6. hehe.sabar kak sabar.. hiksss..sakit perut kot tu..

    adik comel, tak nak nangis2 ye. hiksss

    ReplyDelete
  7. comelnye die....mungkin skrg ni dia tgh musim xsdp bdn ke ape ke. tu yg nak nages je kerjenye..

    ReplyDelete
  8. fiezah... x tau la. kalau boleh cakap, senang sikit. huhu...

    mierah....mungkin kot. tu yang kena sabar dgn ragam dia tu..

    ReplyDelete
  9. salam sejahtera Yana.

    kalau dah ikhtiar macam-macam tapi masih nangis, cuba baca ayat kursi kat anak.baca banyak-banyak sambil berdoa pada Allah agar hilangkan benda yang tak baik. semua kanak-kanak suka main punggah-punggah. biarkan dia dengan syarat dia selamat dari jatuh, elektrik, api dan sebagainya. Kalau kena gaya, kita boleh tidur dan anak pun akan tidur bila letih memunggah.

    ReplyDelete