Monday, 17 October 2011

Trauma menonton Buletin Utama

Argghhhh.......sakit jiwa raga saya menonton Buletin Utama TV3 tadi. Tak pernah rasa trauma macam nie bila tengok sesuatu yang sadis. U olls tengok tak yang budak kecik kena gilis 2 kali dengan van tu? Pastuh, 18 orang (yang tak layak digelar manusia) lalu lalang kat situ, buat tak tahu je budak kecik yang terbaring tengah jalan tu. Gila.

Di manakah nilai perikemanusiaan mereka? Serius. Puas hati saya kalau mereka dihukum gilis, lepas tu biarkan tengah jalan. Jangan tembak, ya pihak berkuasa negara China? Mood-------> sangat geram dan trauma. (maunya tak, budak kecik tu macam sebesar Qisya je..huhu..)

 U olls google la sendiri. Tak sanggup nak tengok lagi. T_T.
 
p/s: Baiklah. Ini entri paling tak bahagia dalam blog nie.


22 comments:

  1. Baca mula2 ingt kt Malaysia. Terkejut. Lepas baca kt blog lain baru tau. Tp mmg giler kejam pemandu tu... Aduii...

    ReplyDelete
  2. ya allah...siannya bdak tuh >,<.apa nak jadi dengan dunia sekarang..18 orang plak tuh kat situu..mmng xdea perasaan kasihan /nak bantu ker apa.. klau jadi kat anak mereka baru mereka nk sedar agaknya..:(


    turut ber-emosi >,<!

    ReplyDelete
  3. astaghfirullahalazim....x sempat tgok berita tadi, kat China ke??

    ReplyDelete
  4. farz zull...ya. Kat China. Tak sanggup tengok lagi. Trauma dibuatnya...huhu

    ReplyDelete
  5. Betul3..nilai kemanusian segelintir manusia memang dah semakin berkurangan malah ada yang tiada langsung. Memalukan spesis manusia yang diciptakan Allah S.A.W dengan akal dan fikiran.

    ReplyDelete
  6. Memang lah bodoh manusia x ada otak ngalahkn binatang yg lggar & yg lalu lalang bt derk je tu.. Sakit hati btoi nengok nya.. Eiiiiii!!! X tau nk gmbrkn cmna lg.. Biut!!!!

    ReplyDelete
  7. pergh...maw demam panas seminggu kalau noh tengok benda2 cenggitu...hilang selera nak menulis...tapi kalau pasal eksiden kat china memang banyak. Macam2...sampai kena langgar terpelanting pastu siap bleh berdiri smbil berjalan pown ada. Cam magic gitu...try r search.

    ReplyDelete
  8. x tgk tp ada bc kt blog2 lain..emmmmmmmm....

    ReplyDelete
  9. huh! betoi tu...geraaaammmm sungguh..rasa mcm nak bawak keta laju2 then langgor je babi 18 ekor tu...hissshhh...gerammm

    ReplyDelete
  10. tengok dah, kesian budak tu.

    orang zaman sekarang semakin takda nilai kemanusian!

    ReplyDelete
  11. Tak sempat tengok kat Buletin Utama malam tadi tapi dah tengok kat fb pagi tadi... Memang tak berperikemanusiaan tul pemandu van tu. Rasa nak gelek dia 10 kali dengan stemroll.

    ReplyDelete
  12. rara tgk smlm.mmg gream sgt2.sakit hati tgk.

    ReplyDelete
  13. bila tgk...ngeri. terus peluk anak. takut!!!

    ~salam kenal

    ReplyDelete
  14. Entry sama ngan kita..mmg menyayat hati.. minta simpang perkara sama berlaku kat negara kita nih..:)

    ReplyDelete
  15. Sy tak tgk.. Sy tkut sy sedih pastu igt smpai smnggu taley tdo mlm.. Sy nmpk gagah tp ati ni lembik cam agar2 buatan mak enon di sebelah umah.. Huwaaa.. Siann tau!!!!

    ReplyDelete
  16. hairan dgn sikap org yg tak peduli kat budak tu...

    ReplyDelete
  17. dah meninggal pun budak tu. Undang2 kat China pun kejam jugak ----> langgar hidup lebih berat hukumannya drpd langgar mati. Tu pasal van tu, dah pasan langgar budak, dia pi berhenti lepas tu langgar lagi. Nak kasi mati la tu. Gila sungguh. Rasa nak lenyek2 dgn stimroll jugak!

    ReplyDelete
  18. memang agak kesian la budak tu. memang orang yang langgar tu tak berperikemanusiaan betul :(

    ReplyDelete
  19. kesian kan? saya br tgk kt youtube td. kejam gila org yang tgk tanpa ada rs nak tolong. tgk cmtu jek. ya Allah..where is the love?

    ReplyDelete