Tuesday, 21 February 2012

Dah macam negara diorang!

Tengah geram dengan pendatang-pendatang asing yang ramai sangat kat perumahan saya.
Semakin hari semakin berlagak!
Itu belum lagi yang jadi penyangak.
*ya. duit saya pernah dirembat diorang. sakit hati betul.

kat area rumah saya nie ada satu pondok pengawal RELA.
tapi sebab dah takde RELA yang berkawal,
pondok tu dah jadi port diorang pulak dah.
berlonggok-longgok kat situ.
kalau kereta kita lalu depan group diorang nie, 
diperhatikan kita macam kita pulak orang asing di situ.
haishhh.....rasa nak lempang je.
rasa tau....bukan berani ponn....diorang tu ramai.
lelaki pulak tu. huhu

tu belum yang pompuannya.
amboihhh......seksi berseluar pendek kemain.
nyampah je tengok.

saya geram nie bukan nak kutuk semuanya teruk
ada juga jiran-jiran yang baik
malah ada yang alim juga siap selalu buat majlis agama
tapi dah ramai sangat macam tu,
macam-macam perangailah yang ada.
sudahlah kedai-kedai runcit Aceh dok conquer,
pastu banyak terbina pulak port diorang.
siap tulis besor-besor pulak tu.
dulu-dulu tak macam nie pun.
sekarang dah makin teruk!


#salah satu tempat diorang berlonggok ramai-ramai. Dekat sekolah agama Amsyar. Nampak tak? Siap tulis Port zon kami Aceh. Aceh world la. Geng Aceh la.

Yang nie saya snap curi-curi masa diorang dah blah dari sini.
punya ramailah lepak sini.
risau kadang-kadang dengan budak-budak balik sekolah agama tu.

Lepas tu, setiap rumah pulak bercampur laki pompuan.
entah ada berapa couple duduk dalam satu rumah.
siap beranak pinak kat sini.

Pernah polis buat serbuan malam-malam.
dapat tangkap sikit je.
lepas tu datang lagi bertambah ramai.
hairan betul.
jiran saya pernah kena tangkap polis pastu dia kata bayar rm300.
lepas, ok.
tiap kali kena tangkap, bayar duit lepas tu lepas.
macam mana tu ye? 
nasib belum ada Negro kat area sini.
yang itu lagi parah kot. huhu...


9 comments:

  1. kadang2 tu rasa macam dah tak duduk Malaysia

    ReplyDelete
  2. Ye lah kak, depa dah buat macam negara sendiri sampai kita pulak yang rasa tak selesa..

    ReplyDelete
  3. Memang la..kak sal pun benggang..bus awam skrg kalau naik semua puak2 warga asing nie la..risau nak bagi anak2 naik bus awam kalau nak pi mana2..shopping2 complex jgn cerita la..yg dok melepak nie dorang la yg ramai...hishh...

    ReplyDelete
  4. ish..kalau sebut pasal PATI ni, mmg geram tau, pernah raya 2 tahun sudah sy ke mydin klang, dah mcm rasa duk indon..! punyalah ramai, dengan lagu2 indonnya..

    bila dah ramai2 mmg kita akn jd takut. kwasan umah lak, dah byk barang hilang..kdg2 nk blik kmpung tggal umah lama2 jadi takut..!

    ReplyDelete
  5. kat mana2 pn ada je warga asing ni...
    mmg jadi takut mcm dok tmpt diorang lak kita ni...

    ReplyDelete
  6. tau xpe kak!
    berderet2 dah skrg..
    saket jiwa huh..

    ReplyDelete
  7. menakutkan kan kadang-kadang.. kalau yg baik tu x pe.. yang huru hara.. ya ampun.. seram...

    ReplyDelete
  8. dengar cerita pun dah menyampah dekat mereka ni...pernah baca mereka komen kata malaysia x akan membangun tanpa mereka..geram giler..

    ReplyDelete
  9. Btol tu...kalo pompuan oke gak,ni yg laki menyemak je...huhu...
    X thn tu wt cm tmpt sdri..kt area bukit kemuning shah alam tu,perghhh dh cm kg dorg..nk jumpa melayu malaysia mmg susah...kt area sy,geng2 kitorg 2 bijik rmh je melayu..yg lain sume indon,bangla,nepal,india,cina,vietnam,myamar..
    Rase asing di bumi sdri...
    Yg plg bongkak kt area tu,india dri tanah india la..menyamar cm warganegara lak..

    ReplyDelete