Cuti-cuti durian 2013

Assalamualaikum wbt...bismillah...

Entri yang letak tahun lagi. kikiki..
Dah musim durian setahun sekali je kan?
Itu dusun keluarga saya la.
Kot-kot ada dusun yang berbuah dua tiga kali setahun tu rezeki depa la.
Dusun kami berbuah setahun sekali je.
Citer pasal dusun kami ni kat SINI .

Percutian durian di kampung saya kali ni, saya telah mengangkut kawan-kawan saya balik.
Salah sorangnya tuan blog Dari jari-jari halusku.
Blogger pertama yang datang ke rumah mak saya, tau.
Besar hati saya nih. Ecewaahh...
Acaranya seperti biasalah.
Ronda-ronda, makan-makan, masuk dusun dan memekak beramai-ramai.
Biar gambar je yang bercerita seperti selalu. ;



 #Qisya dan aunty2 yang best. Best beno dia mengepow macam-macam.

Balik kali ni tumpang kete wai.
Bertiga je dengan Qisya.
Kak Ella dan Mek Ti sampai esoknya.
Mereka menginap di Rumah Rehat Kuala Kangsar.
Nanti saya tulis review Rumah Rehat tu.


 #Terima kasih Amsyar gigih mencari dan mengangkut durian.

Amsyar la paling seronok.
Dapat stay dua minggu kat kampung.
Makin membolat dia.
Seronok sangat dengan sepupu-sepupu kat kampung tu.


 #Agenda utama mestilah masuk dusun, ye dak? Baru best. Nak makan kena cari sendiri kata mak saya. hahaha...Nasib la depa ni kena angkut durian. :D


 #Petang kak Ella sampai tu, kami menjemput diorang pegi makan cendol basic tersedap di dunia. Takyah ada kacang ke pulut ke..durian ke....konpom sedap!!



 # tuan blog Dari jari-jari halusku  bersama mak saya. 



 #pastu kitorang naik bot ronda Sungai Perak dari Jambatan Sayong ke Istana Iskandariah. Seronok hoihh....memekak dalam bot macam bot tu kitorang yang punya. Hahaha...


 #awat tutup mata tu dik? Mama dah fefeeling pelancong ni. Padahal kampung sendiri. ekeke...


 # Bukti yang pernah saya beritahu bahawa Sungai Perak di Kuala Kangsar jauh lebih cantik dari Sungai Mekong. Betul, kan? Lalala....



 #malam tu sebelum hantar kak Ella balik ke Rumah Rehat, menyinggah sat shopping baju di Arena Kuala Kangsar. Dah macam uptown je kat sini.



# sebab tuan blog suka gambo macam iklan ni, tuan blog bagi promosi percuma sebagai penghias blog ni. Bole? hahaha...

Memang seronok la balik kampung.
Macam tak cukup je dua hari.
Lagi pun, ada lagi durian feveret yang belum gugur.
Balik aritu, terkebil-kebil je pandang buah-buah tu kat pokok.
Rasa geram je tak gugur-gugur.
Yang mak pulak kata, "Pegi la kait deghoyan tu."..
hoh! Sabo je la.



11 Comments

  1. lamanya tak lepak tepi sungai tu, sampai xtahu dah ade bot untuk pelancong...!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah banyak juga la bot mcm tu. RM6 sorang.

      Delete
  2. sampai hati tak ajak akak sekali..kejam tau makan durian dgn depa ja..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ekeke....terlupa kak. Tahun depan, bole? hehe

      Delete
  3. kena ulang semula la masa durian tu gugur nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. x dapek le sbb cuti tahunan dah habis. sob...sob...

      Delete
  4. Bersih jer dusun kamu yana.. senang je nak jln. Dusun kat kg aku tu.. hahaha.. semak gila.

    aku x merasa duriam. Habis di bedal tupai cis.. cis.. cis..

    Menyampat lagi naik bot.. mcm best jer.. mcm syok jer..




    Nong andy

    ReplyDelete
  5. untunglahh balik kampung. kampung df dekat kott. tak sampai setengah jam dah sampai. huhu punyerlah dekat dgn rumah

    ReplyDelete