Jalan-jalan di Perth - Part 6

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera..:)

Hari kelima di Perth belum habis lagi misi jalan-jalan di Perth. Jalan-jalan kali ni kami ronda-ronda di area perumahan tempat tinggal abang Fauzi pula. Ika ambil kesempatan berjogging di taman perumahan ini dan saya pula sibuk membelek pokok dan shrub di kawasan sekitar. Sangat kelakar apabila kami berdua hampir dikejar anjing nasib baik tuannya cepat panggil balik siap anjing tu buat u turn betul-betul depan kami dengan lajunya. Fuhh...selamaatt...



Di sinilah anjing tersebut membuat u turn depan kami. hahaha..


Gigih betul dia dok jogging. Ala-ala orang tempatan pulak dia.





Rumah di Perth ini kebanyakannya adalah dari jenis 'ranch style' iaitu rumah sesebuah berbumbung rendah untuk mempercepatkan aliran udara. Kalau panas apabila pasang aircond cepat sejuk. Kalau winter, cuaca sejuk akan cepat warm bila pasang heater. Begitulah sedikit sebanyak info yang kami dapat kenapa design jenis ini disukai ramai.


Hampir semua rumah tidak berpagar dan berhalaman luas. Seronoknya lahaii kalau dapat rumah macam ni.



Ini jiran abang Fauzi rajin travel ke seluruh benua Australia bila bercuti. Besar caravan dia.



Memerhatikan lebah di celah-celah pokok lavender di hadapan rumah.



Selepas sarapan dan mengemas beg, tibalah saat pulang ke pangkal jalan.  Salam-salam dulu dengan wife abang Fauzi ucap terima kasih sebab sudi tumpangkan kami dan layan kami sepanjang kami di sana. Dalam perjalanan ke airport kami sempat singgah di Chemist Warehouse. Ini adalah tempat membeli-belah perfume paling murah. Pelbagai jenama perfume ada di sini. Memang murah nak bagitau. Rugi tau kalau datang ke Perth tapi tak singgah beli walau sebotol.



#thank you adik-adikku..

Di airport kami sempat shopping perfume lagi sebab ada orang kirim dan terjumpa pula yang berkenan di hati. Di lazada Malaysia harganya RM178, di sana RM 36 saja. Rugilah kalau tak beli, ye tak? Saya juga sempat mengangkut mangkuk Correlle yang dibeli secara loose. Gigih tau balut dengan kain sumbat dalam bag pack.  Murahnyaaa....aduhaiii.. harap je la niat hanya jalan-jalan di Perth. Bukannya shopping. Dapat beli sikit-sikit sebagai kenangan pun jadilah.


Buat akhir kata, inilah dia gerangan Encik Ahmad Fauzi atau DJ Foz yang kami panggil abang Fauzi tu. Kepada semua readers blog ini yang ingin mendapatkan perkhidmatan beliau, silalah whatsapp beliau laju-laju seperti yang tertera pada business card di bawah. 



Bye bye Perth. In shaa Allah bertemu lagi. 

Terima kasih sudi baca. 

0 Comments