Dendeng daging dan rendang daging sedap

Assalamualaikum wbt..


Siapa suka makan dendeng daging? Baru-baru ni saya telah mencuba dendeng daging dan rendang daging Salmyra yang tersangatlah lazat. Makan nasi sampai bertambah-tambah dibuatnya. Serius nak bagitahu sebagai seorang yang memang susah nak masak lauk daging dan daging bukanlah menjadi lauk pilihan untuk ada dalam peti ais atau jadi pilihan lauk ketika makan nasi campur di kedai makan, dendeng daging dan rendang daging Salmyra ini ternyata sangat di luar sangkaan saya yang makanan ready to eat ni biasanya rasa asal boleh je orang kata. Sedap sangat!




Harga : 
Dendeng daging 200 gm = RM20
Rendang daging 150 gm =RM15


Hubungi : 0192184336 (Kak Ida)




Kedua-dua dendeng daging dan rendang daging ini tersedia untuk dihidang, tetapi jika anda sukakan rendang yang berkuah, bolehlah panaskan dengan memasukkan santan atau susu. Bagi menambah aroma rendang lebih menarik pula, bolehlah ditambahkan daun kunyit secukupnya. Lima minit dah siap tak perlu merendang berjam-jam.



Pengurusan Dendeng Daging

1. Letak dalam suhu bilik kalau belum dibuka, ia bertahan setahun.
2. Selepas aluminium foil dibuka, kalau tidak dipanaskan :


-2 hari letak di luar
-1 minggu dalam peti ais
- 6 bulan dalam bahagian sejuk beku

3. Menggunakan teknologi retort MARDI untuk mengekalkan keaslian dan kesegaran dendeng, walau tiada bahan pengawet




#Sebagai penggemar rendah berkuah, wajiblah tambah santan. Lepas tu makan dengan nasi panas. Ke laut terus jawabnya diet korang. Hahaha...


Saya pula bukanlah sengaja nak terlebih bodek bagai, tapi dengan rasa penuh ikhlas dari hati ternyata dendeng daging dan rendang daging Salmyra ini memang patut dipuji kelazatannya itu. Memang tak boleh pandang rendah dah makanan jenis bungkus-bungkus ready to eat selepas ni. Makin ramai usahawan bumitera makin canggih pulak teknologi dalam bidang makanan, pastinya makin banyak menu yang agak sukar dimasak, kini lebih mudah didapati dan digunakan seharian.


Sekarang ni, nak travel ke...nak buat bekal anak di hostel ke...jadi lauk kecemasan tiba-tiba tetamu datang ke ...semudah abc! Standby saja beberapa bungkus di rumah korang. Tak tahu nak dapatkan di mana, sila hubungi Kak Ida 0192784336/ 0192184336 laju-laju. 

0 Comments