Sunday, 10 April 2011

SaYa SaYanG SaRawaK

Uik! Apesal tetibe pulak sayang sarawak nie? Mcm mane la tak sayang...lately nie byk iklan, byk rancangan tv dok citer pasal sarawak. Lagu2 utk sarawak pon bukan main sedap lagi ha. Kat tv swasta siap ada siaran langsung, kat tv kerajaan apatah lagi.

Abih yg 13 negeri tu tak sayang ke? Tak aci laaaa....aku nak cakap jugak saya cintakan Perak, saya sayang Kedah, I luv Selangor. Camno tu? Ekeke... jgn sape2 buat tak paham, ye? Tak paham jugak ketuk2 sikit kepala tu. Pasal election la apalagi. Skrg nie byk goodies & cekedis utk sarawak. Sayang beno kat Sarawak. Tak pe la. Rezeki rakyatnya.

Jgn berangan aku nak tulih bab politik daring2 kat sini. Tak cukup keberanian lagi mcm blogger yg otai2 tu. Ekeke... (penakut wehhhh) Dulu2 aku minat le politik2 nie. Sekarang nih dah kureng. Aku tak tau negara nie perlukan pembangunan yg mcm mane lg. Pada aku, lagi m'bangun, lagi maju sesebuah negeri tu, makin b'tambahlah golongan miskin bandar.


Contohnya mcm aku nie. Laluan dr Puchong ke Shah Alam, takde yg free. Elak le mcm mane, mesti b'tembung tol. Ye, duit  tol je beratus sebulan. Itu aku sorang. Huhu.....   Ok. Jgn fikirkan ke mana duit tu pergi. Itulah hasil pembangunan dan hasil status negeri maju.


Good luck le org sarawak. Kami sayang sarawak. Moga2 pemimpin yg dipilih dpt buat bangunan ala2 KLCC jugak kat sarawak. Sekarang nie mintak je. Orang tgh sayang katakan.....


Status hubby kat fb yg buat ramai like.

 berakit-rakit ke hulu,
berenang2 ke tepian,
RON 97 naik dulu,
RON 95 naik kemudian.
 
 hambek...sampai berpantun2 cik hubby...ekeke..

 


3 comments:

  1. saya sayang nogori...heheh
    bese la tu...
    gomen nak bodek lebih...
    pasal minyak tu...
    sudah pasti...hehhee

    ReplyDelete
  2. bodek lebih2 tu yg buat nyampess. bila la media nie nak b'laku adil sikit. kalau pembangkang dikata dakyah. kalau bn tu dakwah gamaknya. hehe

    ReplyDelete
  3. org yg skrg ssh sikit nk kne tipu gune tv ni. sayang sarawak nyah!

    ReplyDelete