Monday, 27 February 2012

Pantai Tanjung Balau, Desaru

Ini cerita basi, okeh.
tapi perkara nak share tak kisahlah lambat ke cepatnya ye tak? :p
Pelangi Balau Resort tempat kami menginap dulu berhampiran pantai Tanjung Balau.
tersangatlah cantik pantainya.
*bangga kot orang Johor. hehe.


#jakun jap tengok layang-layang bulat ni. Nasib amsyar mandi kolam, kalau tak mesti pow layang-layang.


#Subhanallah......cantik betul pantainya di bawah langit yang biru.


#pasir yang sangat halus dah macam tepung saya tengok.


#di kawasan pantai yang basah, boleh nampak anak-anak ketam berlarian masuk ke lubang. Cute la anak ketam!


#ini hasil kamera murah saya. Kalau DSLR ni, mesti lagi cantik gambarnya. Ramai juga yang surf kat sini sebab ombaknya agak tinggi.


#ombak rindu version Mak dan Abah pulak. Saya dan encik hubby pun ada jugak tau. haha. *nak jugak tu.


#tepek gambar bayang je lah...


#ramai juga yang mandi-manda di sini.

Esok paginya, bawa anak-anak pula ke sini.
tapi cuaca mendung pulak dah.
tapi mengenangkan Amsyar dan Qisya belum sampai ke sini, bawa jugalah.
boleh jalan-jalan ronda kawasan chalet yang berhampiran.
adik-adik pun belum sampai juga ke pantai ni.
apalagi, pagi-pagi kami dah keluar jalan-jalan.
dapat jalan sekejap pun oklah tu.

#kat belakang kami masa ini ada pelangi sebab dah mula gerimis.


#kelihatan amsyar sayup-sayup di kejauhan nak tengok pantai.


#kami di Pantai Tanjung Balau.

Alhamdulillah.
akhirnya sampai juga ke Desaru.
selalu dengar nama je kan.
apalagi, masukkkanlah dalam senarai percutian u olls.
tak rugi tau.
Ok bye.


6 comments:

  1. Desaru..mcm nama jepun kan..?

    saya suka betul tgk awan2 dengan langit biru..cepat tergoda... :)

    ReplyDelete
  2. cantiknya.. membuak2 rasa nak terjah desaru cam ni.. huhuhu..

    ReplyDelete
  3. Cik Nur...nama jepun ke? hehe..

    AdamHawa....apalagi....masuk list le.. :p

    ReplyDelete
  4. cantiknya! teringinnya nak pergi sana. :) tq for the info kak!

    ReplyDelete
  5. hmm . kt tmpt nilah kem mistik akan dijalankn .. tau x .ada pontianak 7 di kawasan kurang 1km dari pntai ni ..

    ReplyDelete