Tuesday, 27 March 2012

Anda fikir pasal KIAMAT?

Saya sebenarnya agak geram dengan hebahan pasal kiamat yang akan berlaku pada Ramadhan 2012 ini.
ramai sangat yang heboh pasal nie.
Soalan saya, pernah ke Rasulullah bagitau bila berlakunya kiamat?
Baginda sendiri dah bagitahu rahsia hari kiamat hanya Allah swt yang tahu.
cuma ceritakan tanda-tandanya sahaja.

#sekadar hiasan.

Pelik betul dengan pemikiran yang percaya sangat dengan teori Barat tu.
dan kalendar kaum Maya tu.
kepada yang beragama Islam patutnya fikirkan pasal kiamat diri sendiri.
bukan yang besar tu.
pastu takut tak pasal-pasal.

Takut memang perlu.
tapi takut sebab nak mengadap Tuhan.
mengenangkan sebab banyak dosa.
dah bersedia nak menghadapi kiamat sendiri iaitu KEMATIAN?
mati itu kalau sampai waktunya sedetik pun tidak akan terlewat.
itu yang patut kita takutkan.

Ingatlah.
Izrail malaikat maut datang menjenguk kita 70 kali sehari tau.
tiap 21 minit ok.
tiap kali dia jenguk kita, kita tengah bergelak ketawa.
Macam tu takut kiamat besar?
kiamat sendiri pun macam tak hairan je. huhu.
Jom sama-sama kita fikirkan.
Sekian.



9 comments:

  1. hai jomjoin contest saya tag awk http://faridzhuanfirdaus.blogspot.com/2012/03/contest-blog-paling-ohsem-by-norfaiez.html

    ReplyDelete
  2. saya tak mempercayai org lain kata yg kata 2012 akn kiamat. cuma saya rasa kiamat itu semakin menghampiri. wallahualam

    ReplyDelete
  3. Wajib beriman tentang berlakunya hari kiamat...

    ReplyDelete
  4. Faryan.... terima kasih tag saya. :)

    ReplyDelete
  5. renaputeh....terima kasih.. :)

    ReplyDelete
  6. aliya atina....betul tu. Wallahuaklam. Jangan kita yang pandai2 sendiri.

    ReplyDelete
  7. Koding....rukun iman kelima itu mmg wajib semua orang Islam tahu. Dan kita kena sentiasa sedia. Isunya jangan memandai letak tarikh. Wallahuaklam.

    ReplyDelete
  8. biasalah barat..penuh dengan agenda2 untuk memesongkan akidah umat islam.. dorang kan PEMFITNAH seperti yang telah diceritakan dalam Al-Quran

    ReplyDelete