Wednesday, 4 April 2012

Tolong teman SUAMI makan!

Saya baru baca entri terbaru blog kereta mayat .
entri yang sangat menarik untuk dibaca.
tentang suami yang sanggup menceraikan isteri cantik dan kemudian berkahwin pula dengan perempuan yang kurang cantik.

Kenapa ini berlaku? 
Hamka blog keretamayat kata,

Dengar sini wahai semua bini orang yang cantik atau perasan cantik!

Terdapat dua perkara yang sangat penting dalam rumah tangga yang sering di anggap remeh oleh orang perempuan tapi sangat besar di sisi lelaki.

Pertama: Sila teman suami waktu makan. Tolong!

Kedua: Jika menolak untuk bersetubuh, atas sebab yang patut, jangan lupa qadha(ganti balik) seberapa segara yang boleh. Tolong!


Wah!
Amacam? 
Ada terasa ke?

Ramai anggap remeh bab tak teman suami makan.
termasuklah saya.
*kadang-kadang selepas masak sibuk nak mandilah, nak urus anaklah selalu suruh pesan encik hubby makan dulu.
ini pengajaran berguna nih.
nak mulakan azam takkan biarkan encik hubby makan sorang-sorang.
nanti ada siapa teman?
Syaitoonirrojiimmm....
haisshhh......tak mahu dah...
dulu tak tahu.
sekarang dah tahu, kenalah beringat-ingat selalu.
tak gitu?




8 comments:

  1. huhu..kdg2 nmpak perkara cam simple.. tp..kesannya.. huhu....

    insyallah... setakat ni..masih berikan y tbaik utk suami tsyg..sntiasa teman makan.. mkn bersama...

    dan y ke 2 tu.. insyallah..kalo xde sbb2 tertentu...

    apa2 pon smoga ianya mnjadi peringatan buat kt kaum isteri

    ReplyDelete
  2. pesanan ringkas tapi mendalam..

    ReplyDelete
  3. Bila rajin teman la, bila malas suruh dia makan sendiri.. Pehni takleh buat camtu la... Kena servis baaaaaaaaaaik punya...............

    ReplyDelete
  4. boy tu kalau x teman xmo makan.nasib baik la jugak. well..u know him hahahaaa

    ReplyDelete
  5. selalu teman je tp semalam tu ade sekali habis cepat dari somi n biar somi makan sorg2..aisehh takutlah..kene teman sampai habis makanla jawabnya :)..thanks for info...

    ReplyDelete
  6. ermm..ada betulnya..walaupun remeh kan..!

    nanti de suami, nur pun nak temankanlah..hihi

    ReplyDelete
  7. btol2...waktu suami ada kat rumah la, suami nak tgk isteri n anak2...suami rasa tenang tgk isteri n anak2...sbb bila pegi keja, masalah keja berlambak...

    ReplyDelete
  8. heh heh.. betul tu.. pasni amalkan tau..

    ReplyDelete